sobota, 9 lutego 2013

4. Suchatówka

dystans: 50 km
w terenie: 6 km [w tym 2 km betonowych płyt]
suma przewyższeń: 133 m

POBIERZ ŚLAD GPS: KLIK

Startujemy z Aleji Jana Pawła II. Przejeżdżamy przez most zachodnim pomostem, a następnie skręcamy w prawo w ulicę Nieszawską. Początek jest strasznie dziurawy, ale kawałek dalej jest już przyjemny asfalt. Przejeżdżamy przez Małą Nieszawkę, a następnie wjeżdżamy do Wielkiej Nieszawki, w której skręcamy w lewo w osiedlową ulicę zgodnie z oznaczeniem zielonego szlaku rowerowego. Na najbliższej krzyżówce skręcamy w lewo i od teraz trzymamy się cały czas głównej drogi, która na początku wiedzie idealnie prosto.

Następnie droga zakręca w prawo i pnie się lekko w górę i doprowadza nas do przejazdu kolejowego. 300 metrów dalej dojeżdżamy do drogi krajowej nr 10. Skręcamy w prawo i jedziemy nią przez 50 metrów i natychmiast skręcamy w lewo, na drogę prowadzącą do tartaku. Mijamy zatokę autobusową, małe bloki mieszkalne a następnie tartak. Wjeżdżamy do pięknej Puszczy Bydgoskiej.

Trasa wiedzie cały czas asfaltową drogą, z której nigdzie nie zjeżdżamy. Kawałek za tartakiem, po pokonaniu podjazdu skręca ona w lewo, a następnie przez kilka kilometrów malowniczo wije się w kierunku Gniewkowa.

Po minięciu i obejrzeniu miejsca pamięci, zachowujemy czujność. Skręcamy w lewo w gruntową przecinkę w momencie gdy po prawej stronie asfaltu pojawi się pierwsza latarnia uliczna. Przecinką dojeżdżamy do asfaltu, gdzie zgodnie ze znakiem ustępujemy pierwszeństwa. Skręcamy w lewo, a kawałek dalej razem z asfaltem w prawo. Od tego momentu jedziemy cały czas prosto, główną, asfaltową drogą. Asfalt kończy się po kilku kilometrach, zamiast niego pojawia się przyzwoita gruntówką, której dojeżdżamy do zabudowań Suchatówki.

Przez wieś przejeżdżamy prosto i dojeżdżamy do drogi krajowej nr 15. Skręcamy w lewo, by po 20 metrach skręcić w prawo, w kierunku na Kijewo. Jedziemy cały czas główną asfaltową drogą przez około 3 kilometry. W pewnym momencie droga skręca o 90 stopni w prawo. Na wprost znajduje się płot i informacje o poligonie. My skręcamy w lewo w drogę gruntową, która po jakimś czasie zamieni się w dość dziurawe betonowe płyty. Dojeżdżamy nimi do drogi wojewódzkiej nr 256 i skręcamy w prawo.

Po pokonaniu około 2,5 km skręcamy w lewo, w asfaltową drogę, przy której z boku stoi szlaban. Droga ta wiedzie przez poligon, więc generalnie panuje tutaj zakaz wstępu i każdy robi to na własną odpowiedzialność. W praktyce wygląda to tak, że ilekroć na poligonie są strzelania to stoi tu patrol i droga jest zamknięta. W inne dni, zwłaszcza weekendy na poligonie nic się nie dzieje i nikt nie powinien robić problemów, włącznie z Policją [z autopsji ;-)].

Przez poligon jedziemy cały czas prosto nieco dziurawym asfaltem. Po 9 km przejeżdżamy wiaduktem nad południową obwodnicą miasta, mijamy jednostkę wojskową z licznymi czołgami i wjeżdżamy na Stawki. Stąd ulicą Generała Kniaziewicza dojeżdżamy do ulicy Łódzkiej, a następnie w okolice Dworca Głównego PKP, gdzie kończy się nasza wycieczka.

Atrakcje i ciekawostki:
--> Cierpice - pomnik upamiętniający pożar lasu
--> Dąblin - miejsce pamięci ofiar hitleryzmu


Profil wysokościowy trasy:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz